26 Paź

Dynia - jesienny skarb

Jak potraktować dynię ... co możemy z dyni wykorzystać i do czego ... ?

Dynia jest twarda i trudna do obierania czy krojenia.

Najlepszym rozwiązaniem żeby móc wykorzystać w pełni miąższ z dyni to pokroić ją na pół a potem w półksiężyce i upiec w piekarniku. Czas pieczenia zależy od wielkości dyni, średnia dynia to około 50 min w piekarniku w temp. 160 stopni C. Tak upieczoną dynię, która kroi się jak masło, można wykorzystać do zupy, sosu czy też koktajlu.

Warto również zostawić pestki dyni, które po wysuszeniu są super przekąską i jednocześnie super food.

Dynia to warzywo lekkostrawne i niskokaloryczne (to tylko 28kcal w 100g), jedno z pierwszych pokarmów małych dzieci którym mama rozszerza dietę (czyli po 6 mies. życia). Cechuje się bogatym składem, zawiera znaczne ilości potasu, wapnia, fosforu, cynku, miedzi i jodu oraz witaminy zwłaszcza A i E, witaminy z grupy B oraz duże ilości beta-karotenu  Zawiera sporo błonnika bo 2,8g w 100g, znacznie więcej niż cukinia która zawiera tylko 1g błonnika w 100g.

Petki dynii to skarbnica składników mineralnych takich jak żelazo, magnez, fosfor, potas, cynk i miedź, witamin takich jak wit.A i E, beta-karoten oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Garść pestek dyni to świetna przekąska na podwieczorek lub dodatek do pierwszego lub drugiego śniadania.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ