21 Luty

Karmisz naturalnie - dbaj o śniadanie

Zmęczona po nieprzespanej nocy? ... Nie wiesz jak przetrwasz dzień? ... Zjedz wartościowe pierwsze śniadanie.

Żywienie mamy karmiącej to nie złapanie kromki chleba z masłem, podjedzenie jabłka czy zjedzenie kiełbasy do ręki. Żywienie mamy karmiącej to nie jedzenie posiłków w nocy.

Każda kobieta karmiąca potrzebuje więcej kalorii podczas karmienia piersią niż jej codzienne zapotrzebowanie energetyczne czy też zapotrzebowanie jakie miała w IIgim i IIIcim trymestrze ciąży. Zapotrzebowanie zwiększa się o ponad 500 kcal na dzień, taka ilość to średniej wielkości obiad o pożywnm składzie. Dlaczego więcej, dlatego że znaczna część tej energii zużywana jest na produkcję mleka i m.in. na wysiłek nocnego wstawania i karmienia malucha.

Kiedy jeść i co jeść na śniadanie?

Wiadomo że każda mama je wtedy kiedy może, tylko to nie jest dobra zasada. Mama powinna jeść wtedy kiedy potrzebuje. Warto rano, nawet kiedy dziecko jeszcze śpi, wstać 20-30 min szybciej, żeby w spokoju przygotować sobie poranny posiłek i w spokoju go zjeść.

Jeśli maluch w tym czasie obudzi się, nakarm go ale po nakarmieniu odłóż w bezpieczne miejsce i dokończ posiłek. Pamiętaj wciąż o zasadzie, że poranny posiłek jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Spożywając go zapewniasz sobie energię i przetrwanie przez cały dzień. Kolejne posiłki to tylko kontynuacja nabranego tempa porannym posiłkiem. Co w takim razie zjeść żeby posiłek był wartościowy i dał energię na "przetrwanie"? Nie mogą być to płatki na mleku ani sałatka owocowa. Powinno być to jajko na miękko/plaster szynki/chleb żytni z masłem i warzywa albo jajecznica/chleb razowy/warzywa albo kanapki z dobrej jakości kiełbasą i sporą ilością warzyw jeśli nie jesz mięsa możesz zjeść porcję toffu z awokado i warzywami. To tylko kilko prostych propozycji których jest więcej... Do każdego z tych posiłków warto dorzucić kilka orzechów (laskowych, włoskich, nerkowca) albo migdały. Ważne żeby w skład posiłku porannego wchodziło dobrej jakości białko łatwo przyswajalne jakie jest np. w jajku, dobra porcja węglowodanów w postaci np. chleba razowego, dobrej jakości tłuszcz w postaci masła lub awokado i do tego warzywa jako źródło witamin i składników mineralnych. Tak wysycone śniadanie da Ci energię na kolejne 3 a nawet 4 godziny. Nie powinnaś zachowywać większych ostępów czasowych pomiędzy posiłkami bo żeby zachować wartościowy pokarm i móc go produkować, sama musisz jeść, Jeśli chodzi ilość pokarmu to tutaj zdecydowana zasada pjemy duuużo wody 2, 3 a nawet 4 litry dziennie. Pij też w nocy, nadrabiaj jeśli w dzień nie dałaś rady dużo wypić.

Powodzenia :)

Twój komentarz




POKAŻ